Suusatajad maailma - hobuse või bussiga?

Avaldatud: 28.10.2017
Täna koosneb Team Haanja kahest treenerist, füsioterapeudist ning kümnest sportlasest, kellele kõigile on vaja tagada ettevalmistaval perioodil jõudmine Kesk-Euroopa või Skandinaavia lennujaamadest laagripaikadesse.

Nagu ütleb Karel Tammjärve hooldemees Meelis Aasla, siis aeg on paraku edasi läinud ja alates postijaamade kadumisest 20. sajandi algul on hobuvankriga liikumine olnud mõnevõrra raskendatud tegevus.  Suurimaks murekohaks on just nimelt need samad välislaagrid, millest eelnevalt juttu. Kui täna tuhandete kilomeetrite läbimiseks vajalik kütus kaera ja heinte näol kaasa pakkida, võivad ruumi puuduse tõttu suusad, rollerid, trenažöörid, suusahoolduse lauad, määrded ning erinevad töövahendid sootuks maha jääda. Hipodroomilt peaks ka vähe toekama massaažilaua hankima, et Kaire, lisaks Team Haanja sportlastele, saaks mugavalt ka meie oma Palladiumi jälle teele asumiseks pehmeks tampida. Mägedes tuleks nelikvedu kindlasti kasuks, aga vähe on rehvivahetustöökodasid, kes enne Euroopasse sõitmist kabjaraudade asemele lamell jalavarjusid alla sätiks. Võistluspaikades oleks seletamist, kas vaja on parkimiskleepsu või kaelakaarti. Kuna kõigi keerukuste lahendamise puhul jääks ühest hobujõust ikka väheks küll, tuli valida suure mahutavuse ja läbivõimega buss, mille kapoti all 130 hobust toimetavad.

Tänu Team Haanja toetajatele sõitiski septembri keskel meie koduõuele uus Peugeot Boxer kaubik, hüüdnimega “Buss”, mis kohandati kvaliteetse tööga Team Haanja suusabussiks firmas Avestark. Täname meest nimega Tauno Tiks, kellega oleme heade kogemuste tõttu varemgi koostööd teinud.

Traditsiooniline teekond Olosele - esimesesse lume laagrisse, kuhu suundume 5. novembril, esitab ka bussile kõrgendatud nõudmisi. 3 nädalaga tuleb bussi ning sponsorite poolt toetatud käruga läbida libedatel, kohati jäistel Skandinaavia teedel ligi 3000km! Ära ei tohi unustada ka juba varsti algavaid võistluseid, seda taaskord nii Skandinaavias kui ka Kesk-Euroopas, mistõttu on olulisel kohal ka bussi töökindlus, hea soojendus ja eelkõige turvalisus. Ilmselt ei suuda ükski hobune ega selle järel veetav vanker tagada nii häid tingimusi kui meie oma Team Haanja Buss.